söndag 24 januari 2010

som två pensionärer

ja närmare 100 år är vi både fredde å jag i kroppen i dag .. fredde piggare från förkylningen men eddie råkade halvt om halvt fälla honom i ute trappen i går kväll med sitt tefat så nu går vi bägge två å ojar oss över våra förbenade onda ryggar...-nån som vill byta???-

klockan halv åtta i morse hittade jag denna filur som var ute å grävde i snön suck suck..
lycklig mycket kan själv nu för tiden...


att man ska ha tröja på sig under jackan verkar han ha missat totalt -fast det är klart är man van vid 12 + i sitt rum är väl inte kylan ute nått å klaga över..


fredde tog en morgonlur på spikmattan..
sen tog jag över den å slummrade till en liten stund..



så jag tog tag i operation -frosta av frysen-


oj blir nog å inhandla lite proviant i veckan var inte mycket där i inte..


middagen blev rensnings mat från frysen-lite gott å blandat..
till dessert till killarna blev det hemmagjort apelsin glass som killarna blev tokiga i--lätt smidigt å fasen så mycket billigare å göra glass själv än å köpa....


vi tog en liten biltur med så vi fick igång ryggarna lite å träffade på en sötis-vågade inte gå ut å plåta på närmare håll men det är en älga buse...


å lite mer sköskottning


tröjan denza har på sig är thimmies gamla årgång-97 still going strong!!


som sagt när man har barn får man aldrig vila å gäller även med de stora barnen..


bara för gamla mamma å följa med dom på bio...som tur var var stol raden framför mig helt tom så jag kunde byta ställning ofta när det började verka..

-snabba cash-
över reklamerad film men samtidigt väldigt bra för de 2 timmar å 4 minuter gick snabbt..
själv föredrog jag ljudboken - lyssnade på tidigare i veckan mer inlevelse och man slapp all spanska typ 85 % av filmen snackade de spanska /utländska himla jobbig att läsa texten å sen plötsligt ingen text för jw pratade svenska.. fast för thimmie å cassandra som kan spanska hade det ingen betydelse...
filmens enda skratt del var när nån i salongen pruttade rejält haha snacka om pinsam!!

ha på väg till bion lyckas jag med bedriften å tappa 50 spänn på nått vis klant klant klant!!
men ska gå förbi ica i morgon å kolla om den blev tappad där..kan ju finnas ärliga själar också!!!


hemma kvart i tio å maken hade placerat onda ryggen i sacco säcken..trevligt att han lyssnar på frugan ibland.. sacco är kanon vid rygg ont..  ska bara se till å få upp han därifrån med innan jag går å trynar..
å nej han leker inte pilot... spelar x-box



Inga kommentarer: